Fabryo Corporation, producatorul de lacuri si vopsele detinut de fondul de investitii suedez Oresa Ventures, a investit de la inceputul anului aproape un milion de euro in promovare si lansare de noi produse, in ciuda crizei, insa asteapta rezultatele de pe primul semestru pentru a analiza daca va continua investitiile si in partea a doua a anului.
Fabryo Corporation, companie fondata de omul de afaceri Daniel Guzu in 1994 si vanduta in etape catre Oresa Ventures, a realizat anul trecut o crestere a cifrei de afaceri de circa 17%, pana la 163 mil. lei (44,3 mil. euro), in timp ce marja de profit s-a mentinut la nivelul din 2007, de circa 5%.
Reprezentantii companiei estimeaza pentru acest an mentinerea cifrei de afaceri la acelasi nivel in lei, avand in vedere ca piata de vopsele ar putea sa scada anul acesta cu circa 15-20%.
Compania a investit in primul trimestru circa 500.000 de euro in promovarea TV a brandului Savana cu Teflon pentru baie si bucatarie, la care se adauga alte cateva sute de mii de euro in diferite promotii.
"De rezultatele primului semestru depinde daca vom investi in a doua jumatate a anului. La sfarsitul lunii mai vom sti exact daca vom merge mai departe cu strategia initiala, facuta in luna august a anului trecut. Criza n-a facut decat sa ne ajute sa acceleram schimbarile din companie, pentru ca procesul de restructurare oricum a inceput anul trecut", explica Aliz Kosza, CEO-ul Fabryo, care a venit la conducerea companiei la inceputul anului trecut.
Portofoliu curatat de articole adiacente sau neperformante
Fabryo a renuntat anul trecut la peste 500 de articole adiacente sau neperformante din portofoliul companiei, care reprezentau peste 10% din vanzari, in prezent circa 94% din cifra de afaceri reprezentand lacuri, vopsele si tencuieli decorative.
"In 2007, vanzarile de lacuri, vopsele si tencuiel