Mediul mobil are toate atributele pentru campanii de comunicare de succes, insa continua sa intampine probleme ce duc inclusiv la o reticenta mare a utilizatorilor fata de publicitatea pe telefonul mobil, au afirmat reprezentantii companiilor de profil in cadrul Mobile Marketing Conference, eveniment organizat, miercuri, de Evensys. Acestia au prezentat, insa, si studii de caz si initiative ce dovedesc eficienta acestui mediu in campaniile de comunicare.
Cu aceeasi ocazie, a fost prezentat si un nou studiu al Unlock Research privind felul cum este receptata reclama pe mobil de catre utilizatorii romani.
Cum descriu reprezentantii industriei stadiul actual al marketingului pe telefonul mobil, in Romania: In Romania, estimarile privind valoarea totala a pietei de mobile marketing variaza intre 2 milioane de euro si 3,5 milioane de euro, potrivit Maiei Novolan, general manager Intertel.Maia Novolan: In Romania, reticenta utilizatorilor in privinta receptarii de mesaje comerciale pe telefonul mobil tine in buna masura si de modul gresit in care advertiserii isi aleg publicul tinta pentru astfel de campanii.Maia Novolan: Ii sfatuim pe toti clientii nostri sa construiasca baze de date, sa cerceteze continuu piata pentru a imbunatati felul cum este selectat publicul-tinta pentru fiecare campanie in parte, altfel asemenea campanii vor agasa in continuare consumatorii.Maia Novolan: In Romania, ratele de raspuns ale consumatorilor la campaniile pe mobil variaza, dar se mentin la un nivel mult sub cel inregistrat in tari unde aceasta piata este mult mai activa, precum Marea Britanie, Spania, Italia, Franta sau Japonia.Dan Vartopeanu, general manager Voxline: In Romania, mediul mobil este perfect masurabil, insa e folosit mai mult pentru branding si in campanii neinteresate neaparat de posibilitatea de a masura orice.Dan Vartopeanu: Mobilul are trasaturi un