Cele mai mari agentii de turism de pe piata locala au avut in primul trimestru din acest an venituri in scadere cu pana la 20% din cauza ieftinirii biletelor de avion (ticketing), dar si a noptilor de cazare la hoteluri. Cu exceptia Eximtur, cinci jucatori isi asigura jumatate din venituri din vanzarea de bilete de avion.
„Cifra de afaceri in primul trimestru s-a redus cu 17%, pana la 5,4 milioane de euro. Acestei reduceri a veniturilor facturate ii corespunde insa un numar al tranzactiilor mai mic cu aproximativ 9%, explicatia constand in faptul ca a scazut pretul la biletele de avion si la noptile de cazare", a declarat Antonio Nitu, directorul general al agentiei de turism Aerotravel Lufthansa City, unul dintre primii cinci jucatori de pe piata de profil, care face 77% din veniturile totale prin vanzarea de bilete de avion.
Compania a anuntat ca vizeaza mentinerea cifrei de afaceri la 35 de milioane de euro, nivel similar cu cel din anul trecut, dupa ce in ultimii patru ani a avut cresteri de peste 20%.
Operatorii aerieni au scazut preturile cu 12%
In trimestrul unu anul acesta pretul mediu al unei nopti de cazare a scazut cu 36,3% fata de aceeasi perioada de anul trecut, in timp ce la biletele de avion pretul a scazut cu 12% in medie la companiile de linie regulata, iar la cele de low-cost a crescut cu 5%, potrivit datelor oferite de Aerotravel Lufthansa City.
„Astfel, volumele facturate nu s-au redus proportional cu efortul depus de consultantii de travel. Mai mult, efortul a fost mai mare deoarece pentru acelasi numar de tranzactii incheiate pentru emiterea unui document de calatorie se oferteaza mult mai mult decat in perioada similara a anului 2008", a precizat el. Agentia de turism a inregistrat o cifra de afaceri de 5,4 mil. euro in primele trei luni din acest an, din care 4,3 mil. euro pe ticketing (vanzare de bilete), i