Operatorii de telefonie au obligaţia, începând de joi, 14 mai, să îşi informeze mai bine clienţii cu privire la serviciile oferite şi la tarifele practicate, iar aceştia din urmă vor putea lua o decizie corectă şi adecvată propriilor nevoi, a anunţat, miercuri, autoritatea de reglementare (ANCOM). Decizia 77/2009 privind obligaţia de informare a utilizatorilor finali de către furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului în ceea ce priveşte ofertele a
Operatorii de telefonie au obligaţia, începând de joi, 14 mai, să îşi informeze mai bine clienţii cu privire la serviciile oferite şi la tarifele practicate, iar aceştia din urmă vor putea lua o decizie corectă şi adecvată propriilor nevoi, a anunţat, miercuri, autoritatea de reglementare (ANCOM).
Decizia 77/2009 privind obligaţia de informare a utilizatorilor finali de către furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului în ceea ce priveşte ofertele a fost publicată în Monitorul Oficial la finele lunii martie.
Actul normativ a fost contestat de Orange România şi Vodafone România, care au cerut suspendarea deciziei ANCOM. În urmă cu o săptămână, Curtea de Apel Bucureşti a respins solicitarea Orange România şi Vodafone România de suspendare a Deciziei 77/2009.
Informaţii despre planul tarifar, verbal sau în scris
Potrivit comunicatului ANCOM, personalul de vânzări al operatorilor trebuie să comunice clientului, verbal sau, dacă acesta solicită, în formă tipărită ori electronică, înainte de încheierea contractului, informaţii despre planul tarifar ales, inclusiv contravaloarea acestuia pe întreaga perioadă contractuală iniţială, precizând serviciile incluse - abonament lunar (numărul de minute/creditul inclus, dacă este cazul), extra-opţiuni, conectare/instalare, echipament terminal achiziţionat etc., după caz, cu toate taxele incluse.
D