Din data de 7 mai noul inspector general adjunct al Inspectoratului Judetean Scolar se numeste Viorel Socol, numit prin ordin de ministru in interesul invatamantului. L-am cautat la birou pentru a afla cum s-a acomodat fostul director al Colegiului Agricol ,,Traian Savulescu”, in noua functie si pentru a afla ce plan managerial si-a propus.
Reporter: Cine este Viorel Socol pentru cei care nu il cunosc?
Viorel Socol: Sunt inginer de profesie si vin din zona invatamantului preuniversitar unde am acumulat o experienta de aproape 20 de ani, din care cea mai mare parte in functii manageriale. In cei 20 de ani am activat in doua scoli din judetul Mures iar ca si pregatire profesionala metodica, stiintifica am parcurs toate gradele didactice pana la gradul I. Am absolvit cursuri de perfectionare in specialitate cat si in metodica predarii inclusiv cursuri post-universitare academice de managementul unitatiilor de invatamant, management in administratia publica a resurselor umane, finantare, curs academic post universitar de informatica aplicata etc.
Rep.: Care sunt atributiile pe care le-ati preluat odata cu noua functie?
V.S.: Daca organigrama Inspectoratului Scolar va ramane cu trei inspectori generali adjunctI, in momentul in care se va numi cel de al treilea inspector general se vor repartiza sarcinile pe cele trei directii. Actualmente am preluat sarcinile urgente cu care ne confruntam la nivelul ISJ-ului, adica tezele cu subiect unic si admiterea, urmand ca in momentul in care se vor definitiva problemele organizatorice si mi se va inainta fisa postului sa aflu de care compartiment voi raspunde.
Rep.: Aveti un plan managerial?
V.S.: Planul managerial va fi intocmit si prezentat in momentul in care se vor evalua competentele, conform legislatiei se vor verifica cunostiintele mele manageriale pentru definitivarea pe post. Numi