Vioara Guarnieri „Catedrala“, pe care a cântat Enescu, s-a întâlnit pe scenă cu pianul Steinway al Festivalului Internaţional care poartă numele compozitorului.La Muzeul Naţional „George Enescu“, în Salonul de muzică al Palatului Cantacuzino, s-a deschis miercurea trecută o stagiune extraordinară. Ne-am întrebat prin ce este ea extraordinară şi am aflat de la directoarea muzeului, Laura Manolache, că prima zi de miercuri din luna mai a marcat inaugurarea pianului Steinway al Festivalului Internaţional „George Enescu“ (adus de curând în ţară direct de la Hamburg prin sponsorizarea Unicredit Ţiriac).
Este pianul de concert al Festivalului „Enescu“, dar, dat fiind faptul că nu are de ce să stea la Sala Palatului cu o husă pe el, în cele 23 de luni care separă ediţiile festivalului, el va petrece această perioadă nu „hibernând”, ci încercând să atragă publicul către Salonul de muzică al Palatului Cantacuzino.
Un loc bun de turism cultural
Dacă vioara Stradivarius la care cântă Alexandru Tomescu face turul ţării, de ce nu ar face şi nou-nouţul pian Steinway (păstrând proporţiile şi luând în consideraţie gradul de mobilitate) un drum pe Calea Victoriei, spre delectarea potenţialului public care ar putea fi atras la „Casa cu lei”, cum mai este numit Palatul de pe Calea Victoriei nr. 141?
Potenţialul de turism cultural al acestui palat ar putea creşte, cu atât mai mult cu cât organizatorii intenţionează să susţină stagiunea şi în timpul verii. Deocamdată, concertul din mai a avut pe afiş nume celebre: Valentin Gheorghiu şi Roxana Gheorghiu au putut fi ascultaţi în încântătoarele lucrări pentru pian la patru mâini „Suita «Dolly»” de Gabriel Fauré şi „Mică suită“ de Claude Debussy, iar Gabriel Croitoru, care cântă şi el pe un instrument remarcabil, vioara Guarnieri „Catedrala“, a putut fi ascultat în „Sonata a III-a pen