Comisia Europeană a lansat zilele trecute eYouGuide, un nou instrument on-line care oferă sfaturi practice privind „drepturile digitale” ale consumatorilor în conformitate cu legislaţia UE. Sursa: Reuters
Acest ghid abordează probleme ale consumatorilor precum drepturile acestora în relaţia cu furnizorul de servicii de internet, cumpărăturile pe internet, descărcarea de muzică şi protejarea datelor cu caracter personal on-line şi pe site- urile de socializare în reţea.
„În UE, drepturile consumatorilor on-line nu ar trebui să depindă de locul în care se află sediul unei societăţi sau al unui site web. Graniţele naţionale nu ar trebui să mai complice vieţile consumatorilor europeni atunci când aceştia utilizează internetul pentru a cumpăra o carte sau pentru a descărca o melodie”, a spus Viviane Reding, comisar UE pentru societatea informaţională şi media.
Şapte zile în care te poţi răzgândi
Ghidul recent lansat aminteşte că, atunci când sunt conectaţi la internet, consumatorii europeni au câteva drepturi fundamentale: să obţină informaţii clare privind preţurile şi condiţiile înainte de a efectua o achiziţie, să decidă dacă şi cum sunt tratate datele lor cu caracter personal, să primească un produs pe care îl comandă în termen de 30 de zile din momentul în care l-au cumpărat.
De asemenea, europenii beneficiază de o perioadă „de reflecţie” de cel puţin şapte zile lucrătoare după efectuarea unei achiziţii, timp în care se pot răzgândi, dar şi de o garanţie de cel puţin doi ani pentru produsele cumpărate. Consumatorii pot fi siguri că toate aceste drepturi sunt respectate pe orice site web a cărui adresă se termină cu extensia „.eu”, spre deosebire de adresele care se termină cu „.com” sau „.net”.
Pe viitor, oficialii Comisiei Europene spun că au de gând să facă mai multe pentru a combate mesa