Citibank va finanta integral din profitul obtinut pe plan local investitiile necesare pentru dezvoltarea pe zona de retail, care va presupune costuri de mai multe milioane de dolari, spune Kumar Ramachandran, seful diviziei de consumer banking in cadrul bancii.
Americanii pregatesc din toamna trecuta dezvoltarea unui model complet de retail banking pe piata romaneasca, sub brandul international Citibank, dupa ce in anii trecuti au fost activi doar pe nisa creditelor de consum, prin divizia CitiFinancial.
"In mod normal, operatiunile de retail lansate de la zero ajung sa fie profitabile dupa cinci ani. Pentru ca in Romania avem deja infrastructura creata, cred ca vom ajunge la break-even (punctul in care veniturile egaleaza cheltuielile, n. red.) in doi-trei ani", spune Kumar Ramachandran. Cele mai recente date publicate de Citi pentru Romania sunt din 2007. Atunci, banca a realizat un profit net de 25 de milioane de euro. Americanii dezvoltasera o retea de 39 de agentii si 50 de centre de retail sub brandul CitiFinancial. In cadrul proiectului de trecere la operatiuni de retail complet dezvoltate, reteaua a fost restructurata, circa 30 de unitati fiind inchise, in timp ce restul vor fi reamenajate.
Citi vrea sa se repozitioneze tintind clientii de retail cu venituri peste medie si mari, care au si o cerere pentru produse financiare mai sofisticate, iar unitatile trebuie sa corespunda cerintelor de calitate pentru acest segment de clientela. Banca va mai deschide chiar unele unitati, insa Ramachandran nu a indicat o tinta de crestere. El noteaza totusi ca modelul de distributie al Citi nu presupune o prezenta teritoriala masiva.
Spre exemplu, pe piata din Rusia (unde Ramachandran a condus operatiunile de retail inainte de a veni in Romania in toamna trecuta), Citi are o retea de 62 de unitati in sapte orase, prin care serveste jumatate de mili