- Diverse - nr. 302 / 13 Mai, 2009 Teatrul National incurajeaza regizorii tineri. Ca o sinteza a ultimelor productii de la Teatrul National, mi-au facut o reala placere premierele "Valsul hazardului", in regia tanarului Mihai Ardelean, cu Anca Loghin (o actrita foarte speciala, cum demult nu am avut aici, avand o conformatie de balerina si o voce de tragediana), "Campionatul de improvizatie" al (de asemenea) tanarului Vlad Massaci (in care mi-a placut din grup Ionela Nedelea) si spectacolul sectiei maghiare in regia (la fel de) tanarului Sorin Militaru, un fel de "Nora" lui Ibsen reloaded (dupa marturisirea regizorului, avand in comun originea norvegiana a autorului) onorat si de generatia adulta - Farkas Ibolya, de o scenografie si niste costume foarte colorate realizate de Horatiu Mihaiu, ca si recenta premiera "Duminica trista" (musical de camera), in regia lui Kincses Elemer, in care Gyüry Karp joaca, danseaza si mai ales canta cu calitatile-i binecunoscute, cu o scenografie retro cum sincer nu am vazut pana acum (foto). La recenta reprezentatie cu numarul peste 100, la care ne-a invitat Rodica Baitan, "Romanie draga, Elvetia mea", am avut surpriza ca emotiile celor patru interprete sa nu fie mimate, ci reale (rolul de femeie usoara venindu-i ca turnat Claudiei Domokos) si constructive, acea comedie care se termina… tragic, avandu-l in public si pe autorul Cornel Udrea, dezamagit de lipsa publicului din sala. Cu aceasta problema, intre multe altele, se confrunta din pacate Teatrul National, atata timp cat se fumeaza in aproape toate spectacolele, fumatul in public fiind interzis prin lege, unii neintelegand ca cea mai importanta este presa spectacolului, cand la sectia maghiara secretara literara Kiss Evelyn este mult mai atenta cu criticii, fiind invitata si Cristina Modreanu la o reprezentatie in limba maghiara, la care scenografia Klarei Labancz izbeste ochiu