Sugestia albumului ca intreg este aceea ca, oriunde am privi, in inalturile departate, dar si in locurile umile, nebanuite, pe tencuiala scorojita a unui edificiu dezafectat, in miezul unui fruct, putem descifra, stralucitor sau ascuns, semnul crucii, ubicuu. Violeta Radu este un artist fotograf consacrat. A absolvit Universitatea de Arte si Design din Cluj, in 2005, si a participat deja la mai multe expozitii de grup si personale. De curind, Violeta Radu a publicat la Editura Trinitas, cu binecuvintarea IPS Teofan, Mitropolitul Moldovei si Bucovinei, un album de fotografii, a carui tematica reiese chiar din titlu: "Crucea". Fireste, o asemenea tematica e una extrem de dificila, pentru motivul evident ca intreaga arta sacra a cultivat, cu asupra de masura chiar, crucea, ca semn teofor. Riscul de a te situa in banalitate si rutina e vadit. Originalitatea se obtine cu truda. Din fericire, Violeta Radu nu cade niciodata in comun. Unghiul privirii "fotografice" e mereu surprinzator. Sugestia albumului ca intreg este aceea ca, oriunde am privi, in inalturile departate, dar si in locurile umile, nebanuite, pe tencuiala scorojita a unui edificiu dezafectat, in miezul unui fruct, putem descifra, stralucitor sau ascuns, semnul crucii, ubicuu. Existenta noastra se petrece, asadar, sub lumina (sau in penumbra) lui. Deosebesc in multitudinea reproducerilor fotografice din album trei specii de imagini. Mai intii, e crucea de pe turla bisericii, crucea "teologala", desemnata limpede si infipta in cer, stapinitoare suverana a spatiului din jur. Ea cheama si prevesteste, totodata, o ascensiune a sufletului. In al doilea rind, vin acele imagini care surprind numai umbra banuita a crucii, reflexul ei mundan, alungit. Semnul coboara din inaltime pina in preajma peregrinului. Albul zapezii devine, dintr-o data, purtator de cruce. In fine, o a treia categorie de imagini (si spre aceasta