Operatorii de telefonie trebuie, incepand de joi, sa posteze in magazinele sau punctele de lucru proprii sau din retelele de distributie ale partenerilor un afis privind drepturile de informare ale clientilor, potrivit unei decizii a arbitrului telecom (ANCOM). Clientii trebuie de asemenea sa fie informati intr-un document inmanat la cerere sau la momentul incheierii contractului cu privire la modalitatea de solutionare a reclamatiilor. Operatorii telecom au atacat in instanta aceasta decizie, iar procesul este in curs de desfasurare.
Informatiile obligatorii inainte de incheierea contractului
Personalul de vanzari al operatorilor trebuie sa comunice clientului, verbal sau, daca acesta solicita, in forma tiparita ori electronica, inainte de incheierea contractului, cel putin urmatoarele informatii:
planul tarifar ales, inclusiv contravaloarea acestuia pe intreaga perioada contractuala initiala, precizand serviciile incluse – abonament lunar (numarul de minute/creditul inclus, daca este cazul), extra-optiuni, conectare/instalare, echipament terminal achizitionat etc., dupa caz, cu toate taxele incluse; tarifele aplicabile pentru acces si pentru apelurile nationale, tarifele pentru apelurile efectuate in orele de varf/in afara orelor de varf (cu indicarea intervalelor orare corespunzatoare) si conditiile de utilizare a minutelor incluse sau a creditului inclus; durata minima a contractului, precum si conditiile de incetare a contractului inainte de termen si penalitatile aplicabile, daca este cazul.
Informatiile obligatorii pe timpul derularii contractului si la prelungirea acestuia
Pe parcursul derularii contractului, utilizatorul final va avea dreptul de a solicita si de a primi o factura detaliata, in care se vor regasi informatii referitoare cel putin la perioada de tarifare, tarifele percepute, gratuitatile/ reduce