Bechtel, constructorul american al autostrazii Transilvania, a anuntat ca au fost demarate lucrarile de asfaltare pentru inca 15 km de autostrada dintr-un sector cu o lungime de 25 de kilometri, care face legatura intre Gilau si Campia Turzii. In vara anului trecut, compania americana a asfaltat primii 7 km ai autostrazii Transilvania pe tronsonul 2B (Campia Turzii - Gilau).
Bugetul aprobat de Ministerul Transporturilor pentru lucrarile care urmeaza sa fie realizate in 2009 este de 327 mil. euro, insa oficialii Bechtel au afirmat ca au capacitatea de a lucra dublu fata de bugetul alocat. Pana in prezent, compania americana a primit doar sumele restante pentru lucrarile executate anul trecut, in valoare de aproximativ 100 de milioane de euro.
Reprezentantii companiei Bechtel spun ca intarzierile sunt provocate in principal de catre problemele cauzate de accesul la o parte din terenul situat pe tronsonul 2B (Campia Turzii - Gilau). Retelele de apa, curent sau gaze care intersecteaza aliniamentul nu au fost mutate inca, iar pentru aproximativ 10% din terenul aflat pe segmentul 2B nu au fost finalizate exproprierile. Conducerea Bechtel estimeaza ca pana la finele acestui an vor fi terminati 42 de kilometri de autostrada.
„Chiar daca am avut promisiuni din partea Ministerului Transporturilor ca pana la finele lunii aprilie vom avea acces la intreaga suprafata de teren de pe tronsonul 2B (Campia Turzii - Gilau), se pare ca termenul va fi prelungit. In momentul de fata, 19 utilitati nu sunt libere, noi incercam sa respectam termenul de finalizare a tronsonului 2B (Campia Turzii - Gilau) pana la finele anului, insa acest lucru va depinde si de platile lunare care vor fi facute de Ministerul Transporturilor’’, a declarat pentru ZF Transilvania Bogdan Sgarcitu, director de comunicare al Bechtel.
Oficialii Bechtel sustin ca lucrarile pe tronsonul