Cea mai longeviva expozitie IT&C din Romania s-a transformat de nevoie in targ business to business, pe fondul declinului dramatic al vanzarilor si al problemelor pe care le au jucatorii din retailul IT&C. Si operatorii telecom au spus in bloc "pas" CERF in acest an. Schimbarea a atras nume ca Dell, IBM, Microsoft si Fujitsu, insa pe fondul unei reduceri semnificative a costurilor de participare.
Editia din acest an a targului anual IT&C CERF (Computer and Electronics Romanian Fair), cu numarul 18, va fi prima din istorie care va avea drept tinta companiile si administratia publica si nu va mai avea standuri dedicate marelui public, situatie care reflecta contextul economic dificil si in mod special problemele din retailul IT&C, spun oficialii Expotek, compania organizatoare. Iar pentru a reduce costurile, expozitia va avea o durata de trei zile in loc de cinci.
"Aveam contracte semnate cu 20 de companii de pe segmentul retail, dar cu aceste companii nu puteam face un pavilion. Nu aveam nici lanturi de retail, nici mari producatori. Am luat astfel decizia de a renunta la segmentul retail. E pana la o urma o chestiune de cerinta pe piata", a declarat pentru ZF Dan Voicu, directorul general al Expotek. "Drept consecinta, in acest an CERF va avea loc intr-un singur pavilion, cu 40 de expozanti, dedicat segmentului business to business, in loc de un pavilion dedicat companiilor si alte trei pentru segmentul consumer. CERF va reveni pe retail atunci cand vom avea din nou o piata de retail IT&C. Probabil ca vom vedea curand pe piata de retail IT&C evolutii interesante si vom mai avea doar doua-trei mari lanturi de magazine."
Vanzarile inregistrate de retailerii IT&C au scazut puternic, iar companii ca K Tech Ultra Pro, Depozitul de calculatoare si eMag au fost afectate. Prabusirea vanzarilor a determinat inchideri de magazine, reducerea severa a persona