* podul peste râul Buzău este în reparaţii de vreo trei ani, iar până în momentul de faţă s-a reuşit finalizarea unui singur sens de mers, pe care şoferii intră alternativ * circulaţia este dirijată cu ajutorul unui semafor care, periodic, este scos din funcţiune, fapt ce duce la un risc uriaş de accidente
Pe lângă faptul că este mult îngreunată de starea deplorabilă a carosabilului, circulaţia autovehiculelor pe drumul naţional 23 Brăila-Focşani mai e şi strangulată, la propriu, în dreptul podului peste râul Buzău, din localitatea Latinu. Acest pod a fost inclus într-un program de reparaţii în 2006, dar a avut ghinionul să intre pe mâna unor firme care mai mult au pierdut timpul decât au lucrat.
"Hidrotehnica" Galaţi a obţinut contractul pentru amenajarea malurilor râului şi consolidarea pilonilor de susţinere, iar "Drumuri şi Poduri" SA Brăila s-a angajat să reabiliteze partea superioară, carosabilul pe unde circulă maşinile. Lucrările au înaintat în ritm de melc, iar după amânări succesive, termenul de finalizare a fost stabilit pentru luna iulie a.c. Se pare, însă, că "Hidrotehnica" a intrat în faliment şi nu mai poate finaliza partea de amenajare a malurilor. La rândul său, măcinată de un conflict intern între cei doi acţionari principali - Viorel Balcan şi Petrică Herăscu - firma "Drumuri şi Poduri" a lucrat sporadic şi abia a reuşit să finalizeze asfaltarea unui singur sens de mers. Din această cauză, intrarea autovehiculelor pe pod se face alternativ, accesul fiind dirijat cu ajutorul unui semafor. De multe ori, însă, semaforul respectiv nu funcţionează, lăsând şoferii să acceseze podul pe propriul risc. Aşa se întâmpla, de exemplu, sâmbătă, 9 mai: semaforul era oprit, iar conducătorii auto se încadrau pe singura bandă de mers disponibilă, riscând să se ciocnească cu cei ce veneau din sensul opus. "Am primit mai multe sesizări din partea şoferilor