Un ploieştean a luptat timp de zece luni cu furnizorul unei maşini ca să primească înapoi avansul, după ce a renunţat la contractul de leasing. Sursa: Reuters
Adrian Vlad, un ploieştean în vârstă de 30 de ani, a vrut să-şi cumpere, vara trecută, un autoturism. Cum nu avea toţi banii, a ales varianta leasingului şi a semnat un contract cu UniCredit Leasing din Ploieşti pentru o Skoda Octavia.
Bărbatul susţine că, potrivit contractului, până la sfărşitul lunii iunie trebuia să achite un avans de 19.132 de lei. Din această sumă a reuşit să plătească doar 7.360 de lei. Atunci şi-a dat seama că nu mai poate duce contractul de leasing mai departe, aşa că a dus maşina înapoi şi a vrut să recupereze banii daţi în avans. De aici au început problemele.
Ameninţat cu executarea
Ploieşteanul povesteşte că a fost refuzat atunci când s-a dus să ceară rezilierea contractului la sediul UniCredit Leasing din localitate. „Mi-au spus că nu mai am cum să recuperez suma pe care am plătit-o şi m-au ameninţat că voi fi «executat» pentru restul banilor”, ne-a declarat Adrian Vlad.
Din punctul de vedere al societăţii de asigurări, însă, derularea contractului a continuat fără a se ţine cont de solicitarea clientului. „Cei de la Mobel Auto Ploieşti m-au sunat să-mi ridic maşina şi au spus că-mi pot recupera banii doar dacă-mi dau acordul să o vând”, afirmă Adrian Vlad. Omul şi-a dat acordul, însă n-a fost suficient. Nu şi-a primit banii nici după ce re prezentanţii firmei au reuşit să-i vândă automobilul. „Mi s-a spus atunci că o să-mi returneze banii dacă le voi aduce alţi clienţi în locul meu care să vrea să cumpere maşini de la ei”, afirmă Adrian.
Lucrurile s-au rezolvat abia după ce a reuşit să stea de vorbă cu cineva de la sediul central al socieţăţii de leasing şi a ameninţat cu un proces. „În două zile am avut