In connditiile in care mii de angajati General Motors asteapta sa vada ce se va intampla cu multe dintre fabrici, vestea ca GM intentioneaza sa importe in Statele Unite automobile produse in China a determinat o problema politica pentru gigantul auto si pentru Casa Alba.
Rapoartele, pe care GM nici nu le confirma dar nici nu le infirma, pot duce la diverse probleme, deoarece compania producatoare auto rezista, in momentul de fata, exclusiv datorita unor imprumuturi guvernamentale in valoare de 15,4 miliarde de dolari, fonduri venite in mare parte datorita dorintei administratiei Obama de a salva 90.000 de locuri de munca, informeaza Associated Press.
Cel mai puternic sindicat al muncitorilor din Statele Unite, United Auto Workers, a acuzat producatorul auto de faptul ca intentioneaza, in urmatorii 5 ani, sa dubleze numarul de automobile pe care le importa in Statele Unite din Mexic, Coreea de Sud, China si Japonia.
"GM nu ar trebui sa ia banii contribuabililor pur si simplu pentru a finanta mentinerea locurilor de munca in alte tari", a explicat un reprezentant al sindicatului.
Producatorul auto, care a fost foarte aproape de o criza de lichiditati anul acesta, are un termen limita pe 1 iunie pana la care sa elimine multe dintre costurile sale si sa definitiveze restructurarile, alternativa fiind falimentul.
GM a solicitat, de asemenea, inca 11,6 miliarde de dolari sub forma unor imprumuturi guvernamentale pentru a rezista anul acesta, iar perspectiva cea mai probabila este cea in care guvernul american va deveni principalul actionar al companiei.
Miercuri, Shanghai Security News, dar si alte ziare chinezesti au
anuntat ca planurile GM de a incepe exporturi din China vor creste vanzarile la mai mult de 50.000 de autovehicule, pana in 2014.
"GM ia in calcul diverse variante", a d