Daca in 2008 segmentul de ape minerale raporta o valoare estimata de aproximativ 300 de mil. euro, similara celei din 2007, pentru acest an piata ar putea inregistra o crestere de o singura cifra ca urmare a scaderii puterii de cumparare, considera Dana Ichim, group brand manager Hydration, Coca-Cola Romania.
“Nu am observat schimbari in optiunile de consum in primele trei luni ale acestui an. Insa consumul se mentine cu mult in urma altor state europene. De exemplu, consumul pe cap de locuitor in Romania este in jur de 70 de litri, in timp ce in Spania este 123 litri/cap de locuitor, iar Germania 110. Loc exista pe piata. Exista sezonalitate, care se manifesta foarte pregnant in timpul verii si in timpul iernii, in jurul sarbatorilor de iarna”, declara Dana Ichim (foto).
Daca in primul trimestru din acest an s-a observat o incetinire a ritmului de crestere pe piata apelor minerale, la nivelul intregului an se asteapta un avans de o singura cifra a industriei de profil, potrivit Danei Ichim.
La randul sau, Miruna Raclaru, corporate identity, public affairs&communication manager Romania&Moldova, spune ca situatia se datoreaza conditiilor economice si scaderii puterii de cumparare, insa aceste aspecte sunt specifice tuturor industriilor.
“Desi ritmul de crestere este scazut, noi estimam ca vom continua sa castigam cota de piata, brandurile noastre au o baza solida”, afirma Miruna Raclaru (foto).
Potrivit reprezentantilor Coca-Cola, brandul Dorna se afla in primele doua marci pe piata locala de profil, reprezentand totodata cel de-al doilea contribuitor la evolutia afacerilor companiei in 2008.
De asemenea, producatorul de bauturi racoritoare va avea pentru 2009 un buget de promovare mai mare decat anul trecut, reprezentantii companiei neprecizand valoarea sau ponderea acestuia din totalul investitiilor pentru acest an.
“Vo