ING Asigurari de Viata, cea mai mare companie de pe piata de profil, a inregistrat in primul trimestru o crestere de cinci ori a profitului brut din activitatea de asigurari de viata, pana la 31,3 mil. lei (7,3 mil. euro).
"In principal, aceasta evolutie a fost determinata de cresterea ponderii produselor traditionale in total portofoliu, aceasta ajungand la 40%, si de reducerea semnificativa a costurilor operationale in primul trimestru din 2009 fata de primele trei luni din 2008", a declarat Cornelia Coman, directorul general al companiei.
La inceputul anului trecut profitul ING Asigurari a fost diminuat de investitiile realizate in compania de pensii private.
In schimb, primele brute subscrise de asigurator au scazut cu 4,5% in primele trei luni, pana la 130,2 mil. lei (30,5 mil. euro), ca urmare a diminuarii pietei de asigurari legate de fonduri de investitii (unit-linked).
"Pe segmentul produselor traditionale am inregistrat o evolutie pozitiva, primele brute aferente acestor produse crescand cu 12% fata de valorile din acelasi trimestru al anului trecut, inregistrandu-se in acelasi timp si o crestere a nivelului primei medii in cadrul acestui tip de produse. Pe de alta parte, pe segmentul produselor unit-linked, primele brute au scazut cu 7%, aceasta evolutie fiind influentata de scaderea vanzarilor produselor unit-linked cu prima unica", sustine Coman.
Cresc vanzarile de asigurari mixte
Vanzarile de asigurari unit-linked merg pe scadere din cauza diminuarii semnificative a randamentelor obtinute de aceste asigurari in ultimul an, pe fondul crizei financiare, ceea ce ii determina pe potentialii clienti sa amane achizitia unei astfel de polite, chiar daca in prezent preturile sunt la niveluri reduse.
Pe de alta parte, printre cele mai vandute produse ale ING in aceasta perioada sunt asigurarea mixta de viata si polit