Piata locala de electronice, electrocasnice si IT&C va scadea in acest an cu circa 40% fata de 2008, dupa ce, in T1, vanzarile au coborat cu mult mai mult comparativ cu acest procent, potrivit directorului de marketing si achizitii al Altex, Cristian Moanta (foto).
La sfarsitul anului trecut, Altex lua in considerare o scadere de 30% a vanzarilor din primul trimestru al anului 2009 si miza pe o revenire in a doua parte a anului.
Chiar daca piata in care opereaza retailerul va scadea in 2009, totusi, in momentul de fata, reprezentantul companiei pune accentul pe sintagma strategie de dezvoltare, care, dupa spusele sale, va fi una "nu atat cantitativa, care sa tina de obiectivele de expansiune teritoriala, cat una calitativa".
"Planul nostru pentru 2009 este evident mai mic decat cel pentru anul trecut, dar incercam sa facem scaderea noastra mai mica decat cea a pietei si sa mergem pe cresterea cotei", a spus Cristian Moanta, fost country manager la Sony Romania.
In plus, oficialul companiei a declarat ca strategia companiei pentru acest an prevede pastrarea numarului de magazine Altex si MediaGalaxy existente pe plan local si ca, in contextul actual, este necesara o definire mult mai buna a tintelor.
Magazinele Altex vor fi relocate, iar unele dintre unitatile MediaGalaxy vor fi transformate in magazine Altex. Majoritatea unitatilor MediaGalaxy au suprafete de circa 3.500 mp, iar cele Altex de aproximativ 2.000 mp; compania a renuntat, potrivit lui Moanta, la magazinele de dimensiuni mici, neproductive, la care puterea de cumparare s-a diminuat foarte mult ca urmare a crizei economice.
"Anul acesta au fost relocate patru magazine, printre care si cel din Oradea. Am inchis o unitate Altex din centrul comercial Crisu si am inaugurat magazinul Altex din Era Shopping Park, si am renuntat complet la magazinul din Resita, din cauza piete