O contestatie Ringier referitoare la spotul publicitar al grupului rival de presa, Adevarul Holding, ce proclama Click drept "ziarul nr. 1 in Romania” a fost discutata joi la CNA. Pe baza unui punct de vedere al Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC), CNA a decis ca respectivul spot nu incalca legea. Pe de alta parte, CNA a amanat o decizie asupra unei noi sesizari venite din partea Jurnalului National, vizand o reclama la ziarul Adevarul.
Contestatia Ringier vine la cateva luni dupa ce tot CNA a decis oprirea unei reclame Adevarul - campanie ce incetase, insa, deja - in urma unei prime contestatii venite din partea Jurnalului National, motivata prin faptul ca proclamarea ziarului Adevarul drept cel mai vandut ziar de calitate nu ar fi fost conforma cu realitatea.
Ringier a contestat spotul pentru ziarul Click in conditiile in care vineri lanseaza o ampla campanie-concurs in ziarul Libertatea - ce va incepe in curand sa fie tiparit la noua tipografie a Ringier, ceea ce presupune si mici modificari de format. Pe parcursul ultimei saptamani, ziarul a anuntat pe prima pagina premii de peste un milion de euro.
Campania Ringier se suprapune cu o alta, lansata deja de Click - mai precis, concursul Clickmania - in care sunt puse la bataie premii tot de 1 milion de euro. Recent, cu ocazia prezentarii rezultatelor Ringier, reprezentantii grupului elvetian de presa au afirmat ca una dintre prioritatile acestui grup in Romania este, in acest an, mentinerea Libertatii pe locul 1.
Contestatia inaintata CNA facea referinta la "publicitate inselatoare", insa CNA a decis ca nu este vorba de asa ceva, pe baza unei evaluari RAC.
Pe de alta parte, Jurnalul National a reclamat ca noul spot care promoveaza ziarul Adevarul nu reflecta realitatea, prin afirmatia "cu peste 90.000 de exemplare vandute pe editie in martie 2009, Adevaru