Drama „Spring Fever” şi horrorul cu vampiri „Thirst” au deschis seria filmelor dure, netezind terenul pentru „Antichrist”, al lui Lars Von Trier, şi „Inglourious Basterds”, al lui Tarantino. Sursa: Reuters
Cannes-ul a început, ieri, optimist, deşi se află sub semnul a două „epidemii”: una financiară şi una a gripei porcine. Drept pentru care iahturi şi camere în hoteluri luxoase au rămas nerezervate, multe dintre extravagantele petreceri de pe Croazetă au dispărut, iar unii participanţi mai prevăzători (în special asiaticii) şi-au pus măşti de cum au aterizat pe Coasta de Azur.
Luând în calcul faptul că oraşul primeşte zilele acestea peste 150 de mii de vizitatori, prevederile nu sunt inutile. În ce priveşte criza financiară, proprietarii teraselor de pe plajă şi ai hotelurilor se încăpăţânează să menţină aceleaşi tarife ca anii trecuţi, în ideea că, oricât ai încerca, dacă eşti în lumea filmului, nu poţi evita Cannes-ul. Dimineaţă, străzile oraşului deveniseră de necirculat, iar cozile la filme se regrupaseră, de parcă fuseseră întrerupte ieri, nu acum un an.
Aznavour, invitat de onoare
Vedeta primei zile de festival a fost un bătrânel de 78 de ani, Carl Fredricksen, pentru care studiourile Pixar au muncit 5 ani şi au cheltuit peste 150 de milioane de dolari. Eroul filmului 3D „Up” - prima animaţie care a deschis vreodată festivalul şi prima peliculă la care toţi invitaţii vor purta ochelari - a fost, potrivit regizorului Pete Docter, „una dintre cele mai dificile figuri din istoria studiourilor”, o combinaţie de „Spencer Tracy şi Walter Matthau”.
Vocea i-a fost împrumutată de un francez (în versiunea pentru cinematografele din Hexagon), Charles Aznavour, care a urcat ieri-seară treptele Palatului Festivalurilor alături de Isabelle Huppert, Robin Wright Penn sau Asia Argento (membre ale juriului). @N_