Allianz, cea mai importanta companie de asigurari din Europa dupa valoarea de piata, a anuntat ca profitul din primul trimestru al lui 2009 a scazut cu 97%, in principal din cauza vanzarii Dresdner Bank si a reducerii valorilor investitiilor, scrie Bloomberg.
Profitul companiei a coborat pana la 29 mil. euro, de la 1,15 mld. euro in urma cu un an, potrivit informatiilor asiguratorului cu sediul in Munchen. Profitul pe care compania l-a obtinut de pe urma operatiunilor pe care le-a pastrat, dupa ce in luna ianuarie a vandut Dresdner, a scazut cu 69%, pana la 424 mil. euro.
Directorul executiv al Allianz Michael Diekmann a decis sa se reorienteze spre operatiunile de asigurari ale companiei, dupa ce tot el a pus capat unei incursiuni de sapte ani in sectorul bancar, pe toate tipurile de operatiuni, prin vanzarea Dresdner catre Commerzbank, cu sediul la Frankfurt, in schimbul sumei de 5,1 mld. euro. Tranzactia, incheiata in data de 12 ianuarie, a provocat bancii pierderi de 395 mil. euro in primul trimestru al lui 2009.
Tulburarile de pe pietele de actiuni si obligatiuni din intreaga lume, motivate de cea mai grava criza financiara de dupa Marea Recesiune din anii '30, au afectat abilitatea asiguratorilor de a-si estima castigurile din investitii. Reducerea valorii investitiilor realizate de Allianz in actiuni si titluri de valoare cu castig fix, precum si revendicarile de prime ca urmare a furtunilor din timpul iernii din Europa si a incendiilor din Australia au redus profitul companiei in primul trimestru.
"Compania noastra are o capitalizare buna, portofoliul nostru de investitii este lichid si superior din punct de vedere calitativ, iar profitabilitatea noastra operationala se dovedeste a rezista la socurile la care o supune piata", a declarat Helmut Perlet, directorul financiar al grupului.
Profitul operational a fost cu 36% mai mic, r