Didier Quillot, CEO-ul Lagardere Active, compania care a creat brandul Elle, considera ca reputatia pe care o publicatie scrisa si-a creat-o de-a lungul timpului coroborata cu oportunitatile oferite de mediul online reprezinta solutia pentru depasirea crizei financiare din industria de print, scrie adage.com.
“ADN-ul Internetului este gratuit. Trebuie sa reinventam un model de venituri baza pe brand: selectati acele branduri care sunt suficient de puternice pentru a rezista si investiti in extensii ale respectivului brand”, declara Didier Quillot (foto).
Migrarea catre online reprezinta o etapa esentiala in dezvoltarea unui brand, alaturi de crearea de comunitati care sa-i motiveze pe publicitari sa investeasca in online sau e-commerce.
“Elle este unul dintre cele mai puternice branduri din lume. Evoluam de la un contract bazat strict pe lectura publicatiei catre o calatorie multimedia a cititorilor alaturi de acest brand”, adauga Quillot.
La randul sau, Jane Bruton, redactor-sef al publicatiei de moda Grazia, considera ca cresterea penetrarii Internetului si popularitatea unor retele precum Facebook sau Twitter reprezinta ocazii importante pentru a obtine un feedback constructiv din partea cititorilor. Astfel, publicatia Grazia testeaza impactul pe care unele articole il au in mediul online inainte de a le include in editia tiparita. In plus, cele mai bune comentarii online pe baza unui articol sunt publicate in revista.
Pe de alta parte, Gillian Carter, directorul editorial al BBC Worldwide, afirma ca ofera gratuit continutul online BBC Good Food, intrucat
“Internetul este un spatiu gratuit”. Site-ul publicatiei cuprinde o arhiva de 6.000 de retete culinare, altele noi fiind adaugate odata cu publicarea editiei tiparite.
“Internetul ne-a adus mai multi cititori decat printul insusi. Site-ul nostru a intregistrat in lun