Flamingo International, al doilea retailer de produse electronice, electrocasnice si IT&C de pe piata din Romania, a inregistrat, in primul trimestru al acestui an, pierderi de 3,17 milioane euro (13,6 milioane lei), comparativ cu 1,05 milioane euro (3,9 milioane lei), cat a raportat compania in perioada similara a anului 2008.
Flamingo a raportat vanzari de 23,3 milioane euro (100 milioane lei), aferente primului trimestru din 2009, atingand astfel valorile bugetate anterior.
In aceeasi perioada a anului trecut, compania a avut vanzari totale de 46,1 milioane euro (170 milioane lei), din care 27,1 milioane euro (100 milioane lei) provin din partea de retail, iar restul de 19 milioane euro (70 milioane lei) - din distributie.
Vanzarile pe retail ale companiei au inregistrat, in T1 din 2009, un declin de 34% comparativ cu anii precedenti - ceea ce reprezinta o evolutie peste cea a pietei, care a scazut cu 40%. In ciuda acestor cifre, datorita reorganizarii din structura costurilor operationale, compania estimeaza ca va incheia anul cu un EBITDA pozitiv.
"Costurile operationale au inregistrat o tendinta descendenta la nivel anual, chiar daca activitatea de retail s-a extins", a declarat Jiri Rizek, CEO-ul Flamingo International.
In continuare, planul companiei este de optimizare a structurii costurilor si de pregatire pentru cele mai proaste scenarii. "Rezervele de cash flow raman principalul factor de concentrare in ceea ce priveste activitatea grupului", a mentionat el.
In schimb, reprezentantii companiei se asteapta la un reviriment al pietei in a doua jumatate a anului, prognozand un decembrie 2009 mai bun decat cel de anul trecut.
"Ne asteptam la o redresare a trendului actual de pe piata de profil, in a doua jumatate a anului, fapt ce va fi determinat si de ieftinirile semnificative ale anumitor categorii