Alfa Romeo a lansat în România, la mijlocul acestei săptămâni, un model de clasă mică dresat să atace „clasicul” britanic.
1 /.
Lumea nu a dus niciodată lipsă de maşini sport scumpe, berline extravagante sau decapotabile premium. Există însă o penurie de modele mici, foarte bune pentru traficul urban, atente la resursele şi la sănătatea planetei, dar, în acelaşi timp, suficient de exclusiviste pentru a-l face pe cumpărătorul cu resurse financiare să se simtă împlinit.
Alfa Romeo a lansat săptămâna aceasta o astfel de maşină în România. MiTo („Mi” de la Milano şi „To” de la Torino) este cel mai mic model din portofoliul constructorului italian, situându-se, ca dimensiuni, sub compactul 147. Cu o lungime care abia depăşeşte patru metri, MiTo se încadrează perfect în noile limite ale clasei mici. Acolo unde s-a lăfăit până acum un singur model premium - Mini.
Oricât de drăgălaş, renăscutul Fiat 500, prezent de anul trecut şi la noi, e un model prea popular pentru a corespunde criteriilor de exclusivitate, iar Smart Fortwo, oricât de scump ar fi pentru un autoturism limitat la două locuri, nu are suficiente resurse de şarm ca să ofere o experienţă cu adevărat memorabilă.
Ar mai fi Toyota IQ, „smart”-ul japonez cu look amuzant, preţ piperat şi 3+1 locuri, dar acesta n-a ajuns deocamdată în România.
Rămâne, aşadar, pe umerii lui Mini şi, începând din această săptămână, ai lui MiTo să-şi dispute segmentul „de fiţe” din clasa subcompactă.
Trei uşi, tot atâtea motoare
MiTo dispune de o singură versiune de caroserie, cu trei uşi. Accesul la banchetă se face după rabatarea scaunelor din faţă. Portbagajul are o capacitate de numai 270 de litri, o valoare totuşi normală pentru această categorie.
Gama de motorizări a noului model cuprinde o unitate pe benzină de 1.4 litri - într