Ursus Breweries, unul din cei mai importanti producatori interni de bere, a raportat pentru anul financiar aprilie 2008-martie 2009 un avans al cifrei de afaceri de 27% si o crestere a cotei de piata de 4,6%, pana la 29%. Finalizarea procesului de relocarea a productiei din fabrica Bere Azuga, preluata de companie in luna ianuarie a acestui an si relansarea la nivel national a acestei marci pe segmentul economic sunt cateva din principalele planuri ale Ursus Breweries pentru 2009.
Rezultatele financiare se datoreaza unui portofoliu de marci solid, unei bune distributii si mercantizari in segmentul retail, respectiv cresterii disponibilitatii ambalajelor de tip PET si doza, potrivit lui Stephan Maria Weber (foto), presedintele Ursus Breweries. In anul 2007, compania a raportat o cifra de afaceri de aproximativ 278 mil. euro (928.698.215 lei), potrivit datelor furnizate de Ministerul Finantelor.
“Piata berii din Romania a crescut in 2008 cu 3%, avansul cel mai mare fiind inregistrat in prima jumatate a anului. Incepand cu luna octombrie, din cauza climatului economic nefavorabil, piata a raportat o scadere de 4-5%”, explica presedintele Ursus Breweries.
Potrivit datelor furnizate de companie, capacitatea totala de productie a crescut in anul financiar incheiat in martie 2009 la 7 milioane de hectolitri, in timp ce venitul pe hectolitru s-a majorat la 8%. Volumul de bere vandute in perioada mentionata a crescut cu 18%, la 6 mil. hectolitri. Cel mai mare avans al volumelor, 27%, a fost inregistrat de brandul Timisoreana, care detine in prezent o cota de 15% din totalul pietei.
De asemenea, Ursus detine o cota de piata de 36% pe segmentul premium, in timp ce Peroni Nastro Azzurro a raportat o crestere de 60% in volum. Peroni Nastro Azzurro detine o cota de piata sub 1%, conform Ursus Breweries.
Fabrica de bere de la Azuga ar putea fi inc