Retelele Penny Market si Profi au avut cresteri de vanzari in jur de 40% in primul trimestru fata de aceeasi perioada din 2008, potrivit datelor raportate de cele doua companii, care sustin ca turbulentele din economie orienteaza tot mai multi clienti catre magazinele cu discount.
Reteaua de magazine alimentare cu discount Penny Market, operata de grupul german Rewe, a avut in primul trimestru al anului vanzari brute de circa 373 de milioane de lei (87 mil. euro), in crestere cu 37% fata de perioada similara din 2008.
"Avem cresteri de vanzari atat de pe urma expansiunii accelerate a retelei - in intervalul mentionat am avut 23 de deschideri de magazine - cat si in unitatile inaugurate pana in 2008", a spus Marcel Thiele, directorul general al Rewe Romania, operatorul retelei Penny Market la nivel local. Compania avea operationale 50 de magazine la finele lui 2007.
Spre comparatie, anul trecut vanzarile retailerului au avansat cu o rata de circa 45% fata de 2007, pana la valoarea bruta de 1.377 de milioane de lei (374 mil. euro), pe fondul expansiunii retelei in 22 de locatii noi, la 72 de unitati. Investitiile in extindere au fost de 40- 45 de milioane de euro, potrivit estimarilor comunicate anul trecut de catre reprezentantii companiei.
Penny Market isi disputa in prezent primul loc pe piata magazinelor alimentare cu discount cu un alt retailer german, Plus, detinut de grupul Tengelmann. Acesta din urma nu a comunicat inca valoarea vanzarilor inregistrate pe primul trimestru al acestui an, nici pe 2008.
In schimb, al treilea mare jucator pe segmentul de profil, reteaua de magazine Profi, a precizat ca in acest an numarul clientilor din magazinele mai vechi ale retelei a crescut, in schimb valoarea medie a bonului de casa s-a diminuat usor, in primul trimestru al acestui an fata de perioada similara din 2008. Caius Crisan, directorul g