Ursus Breweries, producatorul marcilor Ursus si Timisoreana, a ajuns la o cota de piata de 29% in anul fiscal 2008-2009, fata de 24,4% in urma cu un an, potrivit reprezentantilor filialei locale a SABMiller, care citeaza studiile companiei MEMRB.
"In anul fiscal precedent am castigat 4,6% din piata locala a berii si am ajuns sa detinem astfel o cota de piata de 29%. De asemenea, am crescut numarul de branduri vandute in ambalajele de tip PET si doza din portofoliului nostru si am acordat o mai mare atentie distributiei din retail", a spus Stephan Maria Weber, presedintele Ursus Breweries.
Heineken Romania, cel mai important competitor al Ursus pe piata locala, a anuntat cu putin timp in urma ca detine 29% din piata berii, impreuna cu Bere Mures - companie preluata in 2008, citand insa studiile unei companiei de cercetare, The Nielsen Company.
Trei marci cu un avans de peste 25%
Volumele vandute de Ursus Breweries s-au majorat in anul fiscal trecut cu 18%, la aproape 5,9 milioane de hectolitri, in timp ce in valoare avansul a fost de 27% in lei. Rezultatele companiei ar putea fi insa chiar mai mari pe anul calendaristic 2008, tinand cont ca cifrele obtinute in anul fiscal trecut au cuprins sase luni de avans usor sau chiar scadere a pietei. Reprezentantii Ursus nu au dorit sa precizeze cifra de afaceri raportata in anul calendaristic, insa potrivit estimarilor ZF acest rezultat se situeaza in jurul a 320 de milioane de euro.
Spre comparatie, Heineken a raportat in 2008 o cifra de afaceri neta de 225 mil. euro, fara a comunica volumele vandute.
Potrivit reprezentantilor Ursus Breweries, cea mai mare crestere a fost inregistrata in perioada aprilie 2008-martie 2009 de Peroni, cu 60%, brand urmat de Ursus, cu 36%, si Timisoreana, cu 27%.
"In perioada anului nostru fiscal piata berii a crescut cu doar 3%, in conditiile