Datorită programelor „Rabla” din ţările vestice, cererea mare de autoturisme aduce uzina de la Mioveni la normalitate. Sursa: Codrin Prisecaru
Dacia a înregistrat cea mai mare creştere din Europa - de 60% - la înmatriculările auto realizate în luna aprilie, comparativ cu aceeaşi lună din anul trecut, în timp ce piaţa totală a scăzut cu 12,3%, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Şi la înmatriculările pentru primele patru luni din acest an, producătorul autohton nu stă rău, înregistrând o creştere de 6%, la 65.122 de unităţi, faţă de ceilalţi constructori, care au înregistrat scăderi.
Numai în luna aprilie, în statele din Europa şi în Islanda, Norvegia şi Elveţia (EFTA), numărul de Dacii înmatriculate s-a situat la 23.654 de autoturisme, faţă de 14.750 unităţi înscrise în aprilie 2008. În acelaşi timp, piaţa auto românească a coborât de pe poziţia a opta în UE în ianuarie-aprilie 2008 pe locul 16 în primele patru luni din 2009 în funcţie de numărul de automobile noi înmatriculate. Numărul de autoturisme noi înscrise în România în primele patru luni a scăzut cu 58,6%, la 40.141 de unităţi.
Se va lucra şi sâmbăta
Compania a anunţat, ieri, că uzina va produce şi sâmbăta, zi în care se va lucra în două schimburi pentru a putea livra autovehicule conform comenzilor. Mai mult, mâine „furnalele” vor merge la foc continuu, cu trei schimburi, pentru a onora comenzile şi pentru a permite adaptarea furnizorilor la noul program de lucru, se mai arată în comunicat. La finele lunii trecute, compania a anunţat că va creşte producţia, din 15 iunie, de la 1.200 de unităţi pe zi în prezent la 1.340 de unităţi pe zi, ca urmare a cererii mai mari la export.
Tot începând cu jumătatea lunii iunie, Dacia va angaja 500 de salariaţi, personal necesar susţinerii ritmului de fabricaţie mărit.