Metrorex a selectat consorţiul româno-francez format din firmele Metroul SA şi Systra pentru consultanţă şi asistenţă tehnică la lucrările de construcţie a Magistralei 5 de metrou, Drumul Taberei-Universitate, valoarea contractului fiind de 36,68 milioane de lei, fără TVA.
Consorţiul va furniza servicii de arhitectură, de inginerie specializată şi integrată, de proiectare urbanistică şi peisagistică, servicii conexe de consultanţă ştiinţifică şi tehnică, de testări şi analize tehnice pentru tronsonul respectiv de metrou, a anunţat Metrorex. Durata contractului este de zece ani de la data adjudecării şi este finanţat de la bugetul de stat. Contractul a fost atribuit la 16 aprilie. În alegerea ofertei câştigătoare, preţul ofertei a avut o pondere de 55%, iar organizarea, metodele şi planul de lucru pentru asigurarea serviciilor 45%.
Potrivit proiectului, linia de metrou, care va uni cartierul Drumul Taberei de centrul Capitalei, ar urma să aibă o lungime de nouă kilometri şi 14 staţii, respectiv Ghencea, Prelungirea Ghencea, Râul Doamnei, Brâncuşi, Romancierilor, Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2, Haşdeu, Cişmigiu şi Universitate 2, urmând ca de la Piaţa Universităţii să fie realizată ulterior o legătură cu cartierul Pantelimon.
Societatea Metroul SA este specializată în servicii de proiectare, consultanţă şi evaluări. Firma a realizat proiectarea pentru toate liniile de metrou, dar şi alte lucrări de construcţii civile, industriale şi edilitare cum ar fi Tribunalul Bucureşti.
Systra este o companie franceză de consultanţă specializată în lucrări la calea ferată şi transport public, înfiinţată în anul 1997 prin fuziunea Sofrerail (subsidiară a Companiei Naţionale de Căi Ferate Franceze) şi Sofretu (o subsidiară a Regiei Autonome de Transport Paris). În prezent, cele două companii controlează câte