SABMiller, al doilea mare producator de bere la nivel mondial, a anuntat ca vanzarile nete pentru anul fiscal incheiat la 31 martie au crescut cu 6%, pana la 25,3 mld. dolari (18,5 mld. euro), in timp ce profitul a scazut cu 7%, pana la 1,88 mld. dolari (1,37 mld. euro), in conditiile in care consumul de bere s-a redus pe pietele emergente, in timp ce aprecierea dolarului a diminuat veniturile, scrie Bloomberg. SABMiller obtine peste 85% din venituri pe pietele emergente, unde valoarea vanzarilor a fost afectata pe fondul deprecierii monedelor din America Latina, Africa de Sud si Europa de Est in raport cu dolarul american. Majorarile de pret realizate in decursul anului nu au fost suficiente pentru a echilibra cererea stagnanta de bere si costurile ridicate pentru ingrediente.
SABMiller, al doilea mare producator de bere la nivel mondial, a anuntat ca vanzarile nete pentru anul fiscal incheiat la 31 martie au crescut cu 6%, pana la 25,3 mld. dolari (18,5 mld. euro), in timp ce profitul a scazut cu 7%, pana la 1,88 mld. dolari (1,37 mld. euro), in conditiile in care consumul de bere s-a redus pe pietele emergente, in timp ce aprecierea dolarului a diminuat veniturile, scrie Bloomberg. SABMiller obtine peste 85% din venituri pe pietele emergente, unde valoarea vanzarilor a fost afectata pe fondul deprecierii monedelor din America Latina, Africa de Sud si Europa de Est in raport cu dolarul american. Majorarile de pret realizate in decursul anului nu au fost suficiente pentru a echilibra cererea stagnanta de bere si costurile ridicate pentru ingrediente.