Reprezentantii companiei sustin ca in unele cazuri preturile s-au dublat, dar ele raman tot sub nivelul maxim inregistrat anul trecut.
Pierderile inregistrate pe fondul crizei au fortat marii producatori internationali de memorii - Samsung, Toshiba, Hynix - sa isi reduca productia, determinand cresterea preturilor de vanzare ale memoriilor RAM si flash pentru prima oara in ultimii ani.
"Piata a crescut in conditiile scaderii productiei, astfel incat s-a creat o presiune pe preturi, care au inceput sa creasca din luna decembrie", a declarat Mihai Marcu, directorul de dezvoltare al Kingston Technology Romania, subsidiara locala a producatorului american de memorii RAM pentru PC-uri si stick-uri USB.
"Retailerii au fost obisnuiti ca preturile sa scada, dar din decembrie 2008 au inceput sa creasca, in unele cazuri chiar dublandu-se, in conditiile in care in anii anteriori 11 luni din 12 se aflau in declin", spune Marcu.
Citand date DRAM Exchange, o bursa dedicata tranzactiilor de memorii, reprezentantul Kingston a subliniat ca pretul mediu al unui stick USB de 8 GB aproape s-a dublat de la sfarsitul lunii decembrie pana in prezent, de la 8 la 15 dolari.
Pretul este insa sub nivelul anului trecut, respectiv 24 de dolari. Pentru o memorie USB de 4 GB, pretul mediu a scazut pe parcusul anului trecut de la 12 la 3 dolari, dar a urcat in ultimele patru luni la 8 dolari.
"Cresterea se bazeaza si pe un zvon potrivit caruia Apple, care detine 20% din consumul de memorii flash, ar putea plasa comenzi pentru un nou player cu o capacitate foarte mare de stocare", a precizat Marcu, adaugand ca cei mai avantajati de aceasta situatie sunt distribuitorii si subdistribuitorii: "Atunci cand preturile cresc, acestia sunt mai motivati sa tina un stoc, iar riscul de a pierde bani in retail este mai mic."
Afaceri de 2,4 mil. dolari in trim