Producatorul japonez de electronice Sony a raportat pentru perioada ianuarie-martie pierderi operationale de 294 miliarde yeni (trei mld. dolari), fata de un profit de 6,2 miliarde yeni in intervalul similar din 2008, din cauza cererii scazute, a aprecierii yenului si a cheltuielilor de restructurare. Vanzarile au scazut in primele trei luni ale acestui an cu 22%, la 1.524 miliarde yeni, potrivit Reuters. Sony, care produce, printre altele, console pentru jocuri video, telefoane mobile in parteneriat cu Ericsson si camere digitale, a demarat un program prin care va reduce numarul angajatilor cu 16.000 si va inchide 10% din fabrici, pentru a supravietui crizei financiare. Grupul estimeaza ca in anul financiar care se va incheia in martie 2010 va inregistra pierderi operationale de 110 miliarde yeni (1,15 miliarde dolari). In anul financiar anterior, Sony a consemnat pierderi de 228 miliarde yeni. Analistii anticipeaza ca piata camerelor digitale si telefoanelor mobile se va comprima in acest an, in conditiile in care recesiunea erodeaza cererea, fapt care va afecta eforturile grupului japonez de a-si reveni financiar, in pofida programelor agresive de reducere a cheltuielilor.
Producatorul japonez de electronice Sony a raportat pentru perioada ianuarie-martie pierderi operationale de 294 miliarde yeni (trei mld. dolari), fata de un profit de 6,2 miliarde yeni in intervalul similar din 2008, din cauza cererii scazute, a aprecierii yenului si a cheltuielilor de restructurare. Vanzarile au scazut in primele trei luni ale acestui an cu 22%, la 1.524 miliarde yeni, potrivit Reuters. Sony, care produce, printre altele, console pentru jocuri video, telefoane mobile in parteneriat cu Ericsson si camere digitale, a demarat un program prin care va reduce numarul angajatilor cu 16.000 si va inchide 10% din fabrici, pentru a supravietui crizei financiare. Gr