Trăim momente la care mai că nu visa nimeni cu 10-15 ani în urmă: majoritatea teatrelor din Bucureşti se bucură de afluenţă de public. Multe dintre spectacolele din repertoriu se joacă numai cu casa închisă... În perioadă de criză.
Asta se întâmplă acum când criticii de specialitate spun că centrul de greutate al teatrului românesc s-a mutat în provincie, adică cele mai reprezentative montări ale ultimelor stagiuni au fost realizate în instituţii de spectacol din ţară. Fără megaproducţii, directorii de teatre din Bucureşti pot fi totuşi fericiţi, pentru că în săli revine publicul: fie cel vechi, obişnuit cu montări memorabile de cândva, fie unul nou, format din tineri, pasionaţi de această artă. La casele de bilete sunt cozi lungi. La unele spectacole, biletele se epuizează într-o zi sau în câteva ore din clipa punerii lor în vânzare.
RECORD LA TNB
Directorul Teatrului Naţional din Bucureşti, Ion Caramitru, menţiona de curând că această criză de care ne plângem împinge lumea la teatru. El remarca "încasările-record şi gradul de ocupare a sălilor fără precedent" şi că actuala stagiune a Naţionalului se conturează "ca un moment de vârf atât artistic, cât şi financiar". Numai în luna martie s-a înregistrat un record în ceea ce priveşte numărul de spectatori la TNB: 28.000, adică dublu faţă de media dintr-o lună obişnuită. În primele patru luni, gradul de ocupare a sălilor la Naţional (patru săli) a fost mai mare decât cel din perioada respectivă a anului trecut. Preţul biletelor a crescut în luna septembrie 2008 cu 5%. Printre cele mai solicitate spectacole se numără "Burghezul gentilom", "Don Quijote", "Ultima oră" - la Sala Mare, "Egoistul", "Regina mamă", "Visul unei nopţi de vară" - la Amfiteatru, "Dulcea pasăre a tinereţii", "Idolul şi Ion Anapoda" - la Sala Atelier. O producţie vândută mereu 100% este sp