Sute de oameni au stat la cozi interminabile la premiera celui mai recent film al regizorului american, „Tetro”, filmat de Mihai Mălaimare Jr. Sursa: Reuters
Cannes-ul obişnuieşte să-şi privească îngăduitor favoriţii, atunci când aceştia calcă strâmb. Să închidă ochii şi, cu o adâncă reverenţă, să le întindă covorul roşu, deşi filmele lor nu sunt decât o amintire palidă a celor de altdădată. Francis Ford Coppola (70 de ani) a avut parte, la propriu, de o primire triumfală, joi seara, la Palatul Stephanie, când sute de oameni au stat mai mult de o oră la cozi uriaşe (unii degeaba) pentru a-i vedea filmul.
De altfel, este pentru prima dată când regizorul american îşi prezintă un film la Cannes de la Palme d’Or-ul câştigat în 1979, pentru „Apocalypse Now”. Revenirea sa a fost primită cum se cuvine. „La finalul premierei oficiale a lui «Tetro», proiectat în secţiunea Quinzaine des Realisateurs, s-a aplaudat minute în şir, iar Coppola a mărturisit cât de drag îi este locul care l-a lansat în lumea cinemaului, acum mai mult de 40 de ani. Reverenţa era pentru acel Coppola care a regizat „Naşul”, „Apocalypse Now” sau „Conversaţia” şi prea puţin pentru „Tetro”.
Un film mai bun decât precedentul, „Tinereţe fără tinereţe”, realizat în România, însă mult prea departe de ce a realizat Coppola în trecut. Ce au cele două pelicule în comun, remarcă presa internaţională, este însă o imagine remarcabilă, semnată de Mihai Mălaimare Jr., aflat zilele acestea „de-a dreapta” lui Coppola, pe Coasta de Azur. Ieri, cei doi au rezistat unui tur de interviuri cu presa internaţională, după care, astăzi, au părăsit Cannes-ul.
IMAGINE. Mihai Mălaimare Jr. a fost colaboratorul lui Coppola la noua producţie
Actori buni, partituri slabe
„Tetro” e o istorie de familie parţial alb-negru, filmată în Argent