Un exemplu al tehnicii din epoca gotică, Podul Carol şi-a păstrat forma originală timp de peste şase secole, fiind unul dintre puţinele din lume care au propriul muzeu.
REABILITAREA UNUIA DINTRE SIMBOLURILE ORAŞULUI
În 2007 Primăria din Praga a aniversat cu mult fast cei 650 de ani de existenţă ai podului, anunţând atunci începerea unor ample lucrări de reabilitare şi restaurare.
650 DE ANI DE ISTORIE
Piatra de temelie a fost pusă de Carol IV (1346-1378), regele Boemiei, în anul 1357, la 9 iulie, la ora 5:31. Legenda spune că regele a ascultat întocmai sfatul astrologilor săi care preziceau că această conjuncţie a Soarelui cu Saturn va fi benefică; de altfel, tot la sfatul astrologilor, toate cifrele sunt impare.
Podul a fost construit pe locul vechiului Pod Judith, în stil romanic, numit după soţia regelui Vladislav, care fusese ridicat peste Vltava între 1158-1171, fiind distrus de inundaţiile din anul 1343. Lucrările de construcţie la noul pod s-au desfăşurat între 1357-1402, sub supravegherea lui Peter Parler şi a lui Jan Ottl, care era "magister pontis". De-a lungul timpului a avut mai multe denumiri. Iniţial s-a numit simplu Podul de piatră "Kamenny most" sau Praga "Prazsky most"; din 1870 este cunoscut ca Podul Carol "Karluv most".
Impresionanta structură gotică are o lungime de 516 m, 10 m lăţime şi 16 arce peste Vltava. Este apărat de trei turnuri, două către cartierul Lesser, iar al treilea dinspre vechiul oraş. Toate cele trei turnuri au fost reconstruite între 1874 şi 1883. Până în anul 1841 a fost singurul pod care lega vechiul oraş şi castelul. Podul Carol a fost iluminat prima dată cu lămpi cu ulei în 1723, apoi cu lămpi cu gaz în 1866. Corpurile de iluminat din 1866 au fost adaptate la electricitate în anii 1920, fiind în uz şi astăzi.
Balustradele podului au fost decorate între