Publicitarii renunţă la modelele „ciudate”, iar fetele cu părul blond şi ochi albaştri au mare căutare. Recesiunea economică are multe consecinţe în lumea modei, dar cea mai neaşteptată este revenirea blondei. Revistele de modă din ultima vreme sunt dominate de campanii publicitare cu zeiţe platinate cu ochi albaştri.
În ultimele luni, agenţiile de modele au observat o creştere semnificativă a cererilor pentru blonde cu ochi albaştri, tendinţă pe care o pun pe seama economiei fragile şi a climatului financiar sumbru.
Reprezentanţii agenţiilor britanice susţin că advertiserii nu mai vor feţele neobişnuite care au dominat podiumurile, revistele glossy şi panourile publicitare în ultimii ani. În schimb, ei caută variante „sigure”, fete cu plete aurii care liniştesc consumatorul în loc să-l şocheze.
Formula care se vinde
„Ne confruntăm evident cu o cerere mai mare ca de obicei pentru genul clasic, în locul celui neobişnuit”, spune Carole White, fondatoarea agenţiei Premier Model Management, citată de „The Times”. „În recesiune, clienţii nu vor risca; ei ştiu ce se vinde şi vor să angajeze modele care atrag cât mai multe persoane. Atunci când fiecare ban contează, e mult mai probabil să opteze pentru formula care se vinde cel mai bine.”
Dolce & Gabbana este unul dintre brandurile care au optat pentru o celebritate blondă. Pentru o companie care a avut mereu ca imagine o sirenă siciliană toridă cu piept generos, alegerea lui Scarlett Johannsson, cu buclele ei blonde de vedetă din anii ’40, este un salt imens.
Sarah Doukas, de la agenţia Storm, managerul şi agentul care a descoperit-o pe Kate Moss, spune că „nu e uşor să găseşti o blondă superbă, deoarece îţi trebuie o figură stilată”. Numai 30% din fetele de la Storm sunt blonde. „Până la urmă, ele sunt un pariu mai sigur. În plus, când e