Nu se mai cumpără aparate pentru gătit, aspiratoare şi fiare de călcat
Vânzările din primele trei luni au fost de 356 milioane de euro
Populaţia şi-a redus bugetul de cheltuieli la toate categoriile de produse. În vremuri de criză, nu se mai cumpără nici produsele cu o durată de folosinţă îndelungată. Pentru primele trei luni ale acestui an s-a înregistrat o scădere cu 33,4% a pieţei româneşti a bunurilor de folosinţă îndelungată, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 356 milioane de euro, arată un studiu realizat de compania de analiză şi cercetare Gfk.
Această scădere de peste 30% este atribuită vânzărilor de electrocasnice, de articole electronice, echipamente telecom, IT şi foto. Cele mai mari scăderi ale vânzărilor s-au înregistrat pe piaţa echipamentelor de birou şi foto. Atât companiile mari, cât şi cele mici şi-au redus costurile, ceea ce a dus la scăderea cu 44,9% a vânzărilor de echipamente pentru birouri, atingând valoarea de 14 milioane de euro.
În ceea ce priveşte segmentul aparatelor foto, totalul vânzărilor realizat a fost de şapte milioane de euro, în scădere cu 41,5%. Cererea pentru aparatele foto compacte, care reprezentau cea mai mare cerere, a scăzut brusc. Şi modelele D-SLR au fost ocolite de cumpărători. Studiul mai arată că, deşi preţurile au scăzut, nu s-a înregistrat o schimbare a preferinţelor consumatorilor pentru produse mai performante.
Segmentul de notebook-uri a fost cel mai puţin afectat de criză şi asta din cauza cererii mari pentru laptopuri la un preţ mic, aici fiind incluse produsele de mici dimensiuni şi portabilitate ridicată.
Smartphone-ul versus telefoane tradiţionale
Mai puţin afectat de noile condiţii ale pieţei a fost segmentul de aparate electrocasnice, unde s-a înregistrat o scădere de 16%, ajungând astfel la 17 milioane de euro. Singurele produse care