Veniturile modeste din primii doi ani de activitate din pensiile private, dar şi înregistrarea cheltuielilor de marketing în anul financiar 2008 au mărit pierderile administratorilor. Administratorii fondurilor de pensii de pe Pilonul II (obligatorii) şi de pe Pilonul III (facultative) au raportat la sfârşitul primilor doi ani de activitate pierderi totale de peste un miliard de lei. Cele mai mari pierderi sunt pe piaţa fondurilor obligatorii. Cauzele ţin şi de anumite reglementări
Veniturile modeste din primii doi ani de activitate din pensiile private, dar şi înregistrarea cheltuielilor de marketing în anul financiar 2008 au mărit pierderile administratorilor.
Administratorii fondurilor de pensii de pe Pilonul II (obligatorii) şi de pe Pilonul III (facultative) au raportat la sfârşitul primilor doi ani de activitate pierderi totale de peste un miliard de lei.
Cele mai mari pierderi sunt pe piaţa fondurilor obligatorii. Cauzele ţin şi de anumite reglementări contabile. Companiile nu au putut să-şi amortizeze cheltuielile cu agenţii de marketing de-a lungul mai multor ani, ci au fost nevoite să le înregistreze în anul fiscal 2008.
Problemele mai grave apar la companiile cu mulţi clienţi. Aici, cea mai mare pondere în cheltuielile totale o au comisioanele plătite agenţilor de marketing pentru participanţii atraşi.
Cele mai mari pierderi au fost raportate de compania de pensii a Allianz-Țiriac, care administrează atât fondul de pensii obligatorii, cât şi două fonduri facultative. Aceasta a raportat, în 2007 şi 2008, o pierdere cumulată de 411 milioane de lei, aproape 38% din pierderile întregii pieţe. Administratorul fondurilor Allianz se clasează pe locul al doilea atât pe Pilonul II cât şi pe Pilonul III după numărul de participanţi atraşi. Cota de piaţă a fost câştigată şi cu ajutorul unor cheltuieli de marketing şi publicitate car