O sumă echivalentă cu PIB pe un an şi jumătate sau cu bugetul consolidat pe trei ani şi jumătate. 170 de miliarde de euro sau 8.000 de euro pe cap de român - atât ar fi necesar pentru a reduce decalajele faţă de UE. Cea mai mare parte din această sumă ar merge spre infrastructura de transport - 13 miliarde de euro pentru circa 1.500 de kilometri de autostradă, aproape 30 de miliarde de euro pentru modernizarea şi reabilitarea tuturor drumurilor publice şi peste 30 de miliarde de
O sumă echivalentă cu PIB pe un an şi jumătate sau cu bugetul consolidat pe trei ani şi jumătate. 170 de miliarde de euro sau 8.000 de euro pe cap de român - atât ar fi necesar pentru a reduce decalajele faţă de UE.
Cea mai mare parte din această sumă ar merge spre infrastructura de transport - 13 miliarde de euro pentru circa 1.500 de kilometri de autostradă, aproape 30 de miliarde de euro pentru modernizarea şi reabilitarea tuturor drumurilor publice şi peste 30 de miliarde de euro pentru reabilitarea căii ferate şi construcţia unei linii de mare viteză între Constanţa şi frontiera cu Ungaria.
Sănătatea şi educaţia, investiţii prioritare
Îmbunătăţirea condiţiilor de locuire (de la conectarea la reţelele de apă, canalizare şi electricitate a tuturor gospodăriilor şi dotarea lor cu baie, toaletă şi bucătărie până la înlocuirea construcţiilor din materiale fragile de tip paiantă sau PFL cu unele mai trainice) ar putea costa cel puţin 70 de miliarde de euro, conform estimărilor specialiştilor. Sume impresionante sunt necesare şi în domeniul sanitar (3,7 miliarde de euro, de exemplu, doar pentru construcţia de spitale şi două miliarde de euro pentru înlocuirea aparaturii medicale), dar şi pentru modernizarea sistemului educaţional ori extinderea reţelelor de comunicaţii.
România ar trebui să cheltuiască 170 de miliarde de euro pentru a reduce decalajele faţă de UE