Tot mai multe societăţi de profil oferă în geamurile reprezentanţelor auto sau direct pe site-ul de prezentare maşini rulate la preţuri extrem de atractive. Criza financiară mondială rămâne o oportunitate de îmbogăţire rapidă pentru cei pe care recesiunea i-a prins cu bani puşi deoparte şi care acum pot cumpăra la preţuri de nimic maşini aproape noi, aflate încă în perioada de garanţie.
Mașini vândute pentru plata datoriei
Din cauza faptului că tot mai mulţi români nu mai reușesc să mai plătească ratele de leasing la maşinile cumpărate în urmă cu un an sau doi, mai exact înainte de apariţia primelor semne ale recesiunii, firmele de leasing execută silit datornicii şi scot rapid maşinile la vânzare înainte ca acestea să-şi piardă valoarea de piaţ. Nu puţine au fost cazurile în care maşinile au fost vândute cu o sumă puţin mai mare decât restanţa înregistrată de datornic la firma de leasing.
Comision de 20% din restanță
După principiul „Banca nu pierde niciodată“, firmele de leasing adaugă un comision de maximum 20% din restanța datornicului, după care autoturismul ajunge fie în show-room, fie în târgurile de maşini din marile oraşe. De asemenea, internetul este plin de anunţuri prin care diferite firme scot la vânzare maşinile recuperate de la proprietarii ajunşi în colaps financiar.
Second-hand auto mai ieftin ca în Germania
Pentru că la această oră băncile nu mai oferă niciun fel de împrumut, preţurile maşinilor second hand au scăzut în ţară chiar și cu 30-40%. La asta mai contribuie şi faptul că românul de rând aşteaptă „să treacă criza“ înainte să mai facă o investiţie mai mare care să îi blocheze banii pentru o perioadă. În aceste condiţii maşinile au ajuns să fie mai ieftine chiar şi decât în Germania, ţară considerată până acum câteva luni raiul samsarilor, care s-au îmbog