Piata romaneasca a bunurilor de folosinta indelungata a scazut in primul trimestru al acestui an cu 33,4% comparativ cu perioada similara din 2008, la 356 milioane de euro, aceasta fiind cea mai mica valoare din utlimii doi ani, potrivit unui studiu al GfK. Declinul pietei este atribuit scaderii vanzarilor pe toate segmentele de piata, cele mai afectate fiind insa sectorul echipamentelor de birou si sectorul foto.
Aparatura electrocasnica mica a fost categoria cea mai putin afectata in primul trimestru, cu vanzari de 17 milioane de euro. Scaderea valorii vanzarilor cu 16% fata de perioada similara a anului trecut se datoreza, potrivit datelor GfK, vanzarilor foarte proaste din lunile februarie si martie. Friteuzele si fierbatoarele au fost singurele categorii care nu au urmat tendinta generala. Categoriile de produse importante, precum aparatele pentru prepararea alimentelor, fiarele de calcat si aspiratoarele au indicat o crestere negativa care a determinat scaderea intregului sector.
In primul trimestru al anului 2009, piata de telecom a scazut cu 26,7% comparativ cu primul trimestru al anului 2008, la 64 milioane de euro. Declinul vanzarilor telefoanelor mobile traditionale a fost compensat, in parte, de vanzarile de telefoane smart phone.
Piata de aparatura electrocasnica mare a coborat cu 35,9% in primele trei luni ale anului, vanzarile totalizand 66 milioane de euro. Pe acest sector, numai segmentul aparaturii electrocasnice incorporabile a dat semne incurajatoare. "Acest lucru se poate atribui, in principal, nu numai unui declin mai putin intens in ceea ce priveste cererea, cauzata de preferinta actuala a consumatorilor spre acest segment, dar si unei mai slabe deprecieri a pretului comparativ cu evolutia pe segmentul electrocasnicelor clasice, de sine statatoare", se arata in studiul companiei de analiza si cercetare de piat