Serviciile de reparaţii auto vor înregistra o scădere drastică a veniturilor în acest an. Statisticile arată că 40% din clienţi renunţă la service-urile autorizate după expirarea garanţiei. Investiţiile masive realizate de dealerii auto în ultimii ani în ateliere de reparaţii pentru a ţine pasul cu vânzările de autovehicule se dovedesc, acum, o sursă de pierderi. Dacă în 2008 cifra de afaceri totală a acestei activităţi tindea spre două miliarde de euro, în acest an,
Serviciile de reparaţii auto vor înregistra o scădere drastică a veniturilor în acest an. Statisticile arată că 40% din clienţi renunţă la service-urile autorizate după expirarea garanţiei.
Investiţiile masive realizate de dealerii auto în ultimii ani în ateliere de reparaţii pentru a ţine pasul cu vânzările de autovehicule se dovedesc, acum, o sursă de pierderi. Dacă în 2008 cifra de afaceri totală a acestei activităţi tindea spre două miliarde de euro, în acest an, majoritatea comercianţilor prevăd o scădere puternică a veniturilor. „Din câte ştiu eu, toate service-urile şi-au redus afacerile cu circa 30-40% faţă de anul trecut“, spune Herbert Stein, preşedintele AutoItalia Group. Asta pentru că tot mai multe automobile, în special cele din parcurile firmelor, sunt utilizate mai puţin, ating mai târziu termenele de revizie tehnică şi necesită mai puţine reparaţii. De asemenea, mulţi clienţi nu mai revin la atelierele mărcilor după ce expiră perioada de garanţie, preferând serviciile unor mecanici de cartier, atraşi de preţurile mult mai mici. „Rata de revenire la service a clienţilor ieşiti din garanţie este de 66%“, a declarat pentru Capital Gabriel Vlaicu, after-sales manager al importatorului KIA. Tot în reţeaua acestei mărci, în primul trimestru al acestui an, deşi numărul unităţilor în operare este mai mare cu 36% faţă de 2008, „trecerile“ prin service au scăzut cu 15%. Şi acesta