Succesul programului „Rabla“ a scăzut anul acesta, dâmboviţenii nemaiavând bani să-şi schimbe maşinile vechi Numărul dâmboviţenilor care şi-au achiziţionat o maşină nouă, prin acest program, a scăzut, în primele patru luni din 2009, cu 30%, faţă de perioada similară a anului trecut.
Mulţi dâmboviţeni au renunţat la ideea de a achiziţiona o maşină nouă prin Programul de înnoire a parcului auto, cunoscut sub numele de programul „Rabla“. „Până la începutul lunii mai, au fost aduse doar 200 de rable. În aceeaşi perioadă a anului trecut, 300 de dâmboviţeni au renunţat la maşinile lor vechi pentru a avea în garaje unele de generaţie nouă. Scăderea cererii, de aproximativ 30%, se datorează în principal crizei economice“, a declarat pentru „Adevărul de seară“ directorul Remat Dâmboviţa, Constantin Păun.
Lacrimi la despărţirea de maşină
Nu de puţine ori, proprietarii rablelor plâng în momentul în care renunţă la maşinile, de cele mai multe ori marca Dacia, pe care le au de ani buni. „Sunt dese cazurile în care oamenii plâng atunci când lasă maşinile la Remat, pentru că s-au ataşat de ele”, explică Păun.
El a adăugat că nu întotdeauna sunt aduse autoturisme aflate într-o stare jalnică. Multe dintre ele au fost ţinute în garaj şi au circulat foarte puţin pe drumurile publice, astfel că arată aproape ca noi, dar nu mai corespund normelor europene.
Vedeta Rematului este un Fiat din anul 1964, care stă expus în curte. „Proprietarul nu era nici pe de parte un bătrânel, ci un bărbat în floarea vârstei, care a renunţat cu greu la maşina veche de 45 de ani pentru un autoturism nou“, a mai spus Constantin Păun.
Nici preţurile mici nu atrag clienţii
Dealerii de maşini noi recunosc că vânzările au scăzut mult în ultimul an şi că nici programul „Rabla“ nu reuşeşte să-i facă pe dâmboviţeni să îşi cumpere o maşină nouă. În medie, la Proleasing Motors