LG Electronics Romania, subsidiara locala a producatorului sud-coreean de electronice, electrocasnice si produse IT, si-a majorat cota de piata pe segmentul televizoarelor cu cristale lichide (LCD) cu 5% in primul trimestru al anului, la 24%.
Avansul pe televizoare cu plasma a fost de 2%, cota companiei urcand de la 38% la 40% in T1, au anuntat oficialii companiei.
Acestia nu au oferit detalii despre numarul de unitati vandute, dar au precizat ca, dupa un inceput slab in ianuarie, vanzarile de televizoare s-au dublat in martie 2009 comparativ cu anul trecut.
Anul trecut s-au vandut 432.000 de LCD-uri
Potrivit LG, pe piata locala de televizoare LCD s-au vandut anul trecut 432.000 de unitati, fata de 232.000 de televizoare in 2007. Samsung Electronics, unul dintre principalii concurenti ai LG, a anuntat saptamana trecuta estimari similare cu privire la piata locala de LCD-uri (420.000/ 230.000).
Sorin Spinu, director de vanzari in cadrul diviziei Home Entertainment a LG Romania, apreciaza ca piata va inregistra o crestere in 2009, chiar daca avansul nu va fi la fel de spectaculos ca in anii precedenti.
"Televizorul nu este neaparat un bun necesar, dar a devenit un trend, in special pe segmentul LCD. Piata nu are de ce sa nu creasca", a spus el.
Spinu spune ca se asteapta ca si vanzarile LG pe segmentul de televizoare LCD sa creasca anul acesta, dar a evitat sa dea cifre exacte.
"Businessul va creste prin castigarea cotei de piata de la rivali. Produsele pe care le avem acum sunt net superioare celor de anul trecut si ne va fi mai usor sa castigam de la concurenti", a declarat reprezentantul LG. Printre competitorii LG se numara Panasonic, Philips, Samsung si Sony.
Ioana Cristescu, corporate marketing manager al LG, spune ca firma nu si-a taiat bugetul de publicitate si marketing anul acesta, dar a reanalizat canal