In Cehia multe publicatii dispar, televiziunile fac emisiuni cu bani putini, iar publisherii isi pun sperantele in diviziile online, dar apar proiecte indraznete precum cafenele pentru jurnalisti.
In primul trimestru al anului, circa 20 de publicatii au disparut de la chioscurile de ziare din Cehia. Altele vor inceta sa mai fie distribuite in urmatoarele saptamani.
Marile posturi de televiziune si-au redus costurile de productie, in timp ce broadcasterii de dimensiuni mai mici pun la cale scheme de programe la costuri mult reduse, scrie Aktualne. cz.
Potrivit informatiilor puse la dispozitie de presa ceha, primul trimestru al anului a fost unul dramatic pentru gigantii media. Compania CME, prezenta si in Romania, proprietarul postului de televiziune Nova, se confrunta cu o scadere a veniturilor de 30% fata de estimari, in timp ce gigantul Mafra inregistreaza acelasi regres. Majoritatea companiilor media lansasera estimari cu privire la evolutia financiara din 2009 bazandu-se pe un declin moderat sau o crestere zero.
In timp ce piata traditionala de publicitate din Cehia este impanzita de un val de discounturi fara precedent, disponibilizari si reduceri extensive de costuri, importanta internetului creste exponential. Spre exemplu, liderul de piata al industriei de publicitate via internet Seznam a anuntat o crestere de 10% pana la 15%.
Situatie dramatica
„Situatia este cu mult mai dramatica fata de toamna trecuta, chiar daca din exterior nu este atat de usor de vazut acest lucru. Majoritatea publicatiilor au experimentat o scadere simtitoare a veniturilor din publicitate fata de anul trecut", a afirmat Daniel Koppl, redactor-sef al publicatiei saptamanale Marketing & Media.
Situatia este complicata de faptul ca industria media nu reuseste sa conserve cititorii sau telespectatorii pe fondul curentei stagnari e