Timp de doi ani, de la demararea campaniei de crestere pe segmentul retail si pana in prezent, Garanti Bank, sucursala locala a uneia dintre cele mai mari banci din Turcia, a angajat peste 600 de oameni, ajungand la o retea de 49 de agentii. In 2009, recrutarile continua, insa numai pentru a consolida investitiile facute pana acum.
"Anul acesta, politica de resurse umane este de consolidare. In mod sigur vom mai face angajari, dar numai in locurile in care va fi nevoie, in principal in cadrul agentiilor", explica Virginia Otel, director de resurse umane la Garanti Bank, care este prezenta pe piata locala din 1998. Banca s-a axat in principal pe clientii corporate pana in urma cu doi ani, cand a hotarat sa se extinda si pe segmentul de retail. In urma investitiilor facute in acest sens, compania numara in prezent peste 650 de angajati si 49 de sucursale din toata tara.
Fluctuatia in randul angajatilor Garanti Bank a scazut de la 12-13%, cat era anul trecut, la sub 2% in momentul de fata. Otel, care spune ca in 2008 nivelul fluctuatiei in randul bancilor era de 25%, explica aceasta scadere drastica prin prisma faptului ca oamenii nu isi mai doresc atat de mult sa faca schimbari in viata profesionala in conditiile actuale de piata.
Otel nu exclude posibilitatea deschiderii unor noi sucursale in cadrul companiei, cel mai probabil in a doua jumatate a acestui an.
Cea mai mare dificultate care a aparut dupa recrutarea celor peste 600 de angajati a constat in aducerea tuturor acestora "pe aceeasi lungime de unda", avand in vedere ca au fost preferati candidatii cu experienta, adica cei obisnuiti deja cu diverse tipuri de culturi organizationale.
Pentru a crea un "limbaj comun" in randul tuturor angajatilor, compania a investit sume importante, mai ales in programele de inductie si de training on the job.
"Am investit substanti