Afacerile firmelor de pe piaţa de instruire s-au redus la jumătate faţă de anul trecut. Pentru a atrage clienţii, au mai lăsat din preţ şi au ajustat oferta de cursuri la provocările crizei pe care o traversăm. Companiile care şi-au propus să înfrunte criza spun că ajustarea bugetului dedicat instruirii angajaţilor a fost nesemnificativă în acest an. „În 2008, bugetul alocat activităţilor de training a reprezentat 2,3% din totalul costurilor cu personalul. În 2009, b
Afacerile firmelor de pe piaţa de instruire s-au redus la jumătate faţă de anul trecut. Pentru a atrage clienţii, au mai lăsat din preţ şi au ajustat oferta de cursuri la provocările crizei pe care o traversăm.
Companiile care şi-au propus să înfrunte criza spun că ajustarea bugetului dedicat instruirii angajaţilor a fost nesemnificativă în acest an. „În 2008, bugetul alocat activităţilor de training a reprezentat 2,3% din totalul costurilor cu personalul.
În 2009, bugetul este aproximativ acelaşi, reprezentând 2,2%“, declară, pentru revista Capital, Ştefan Urziceanu de la OTP Bank România. Nici la Grupul Dacia nu s-au micşorat bugetele pentru formare. Pentru acest an, durata medie de pregătire pe angajat este de 35 de ore. „Toţi salariaţii Dacia, operatori sau manageri, vor beneficia şi în acest an de programe de pregătire profesională“, ne comunică Olivia Giura. Exemplele de acest fel sunt însă puţine. Cele mai multe companii nu se încumetă să dea bani pe dezvoltarea talentelor.
Managerii firmelor de instruire îşi pun mari speranţe în fondurile structurale, motiv pentru care mulţi au început să lucreze în tandem cu agenţii economici la diverse proiecte de accesare a banilor europeni destinaţi dezvoltării personalului. Care va fi rezultatul, vom vedea când vor primi nota la testul dat în acest an.
PIAȚA: PERCEPȚII ŞI EVALUĂRI
Cursurile sunt aceleaşi, dar cu ştampila