Companiile care au facut disponibilizari ca urmare a proceselor de reducere de costuri au fost nevoite sa gaseasca instrumente prin care angajatii ramasi sa poata prelua noile sarcini. Paradoxal, desi bugetele alocate de companii pentru training si consultanta au scazut, trainerii se confrunta cu mai multe solicitari de proiecte.
"Angajatii care trebuie sa faca activitatile celor concediati trebuie instruiti ca sa le faca, si de aceea, companiile apeleaza la servicii de consultanta, mai ales in ceea ce priveste optimizarea costurilor", sustine Adrian Ciocodan, director general al companiei de training si consultanta Smartbox-Active Learning Experiences.
Exista o tendinta in randul companiilor de a prefera sa le ofere o instruire mai buna angajatilor, mai ales pentru cei care lucreaza direct cu clientii.
"Daca pana acum proiectele de consultanta se vindeau cu dificultate, pentru ca trebuia sa castigam intai increderea clientului, acum primim cereri de proiecte pe email", precizeaza Ciocodan. El a adaugat ca solicitantii sunt interesati de proiecte standard de optimizare de costuri, care sa fi fost validate de alte companii in practica.
Un alt sector din care companiile de training si consultanta fac bani in aceasta perioada este cel al programelor de evaluare a angajatilor, prin care corporatiile trebuie sa selecteze angajatii cu care isi vor continua activitatea, proces pentru care apeleaza, din nou, la consultanti.
"Exista companii care au un buget mai mare de training anul acesta, pentru simplul motiv ca au fost stabilite de anul trecut", apreciaza Ciocodan.
Au scazut preturile
Companiile de training au gasit solutii diverse de adaptare la cerintele actuale ale pietei. Desi preturile serviciilor de training se discuta in functie de solicitarile fiecarui client in parte, in cadrul Trend Consult, un