La 60 de ani, Eugenia a scăpat de riduri şi se pregăteşte să trăiască a doua tinereţe.Nu se vrea de măritiş, deşi are o zestre de aproape trei milioane de euro. Citiţi în numărul 5 al revistei Forbes despre cum s-a transformat cea mai ieftină gustare din comunism într-un business cu un profit anual de 200.000 de euro. Eugenia este cea mai ieftină femeie, glumeau studenţii în comunism. Acum, băşcălia nu mai ţine. Eugenia este o doamnă respectabilă, diferită de tot ce credeam că ştim despre ea. Este o femeie care ştie să facă bani. Mai precis, aduce familiei din care provine (compania Dobrogea Constanţa) venituri de 2,6 milioane de euro anual şi un profit de 200.000 de euro. Mai mult, este celebră.
Cel puţin aşa arată studiile de branding ale Synovate (2005-2007), care plasează această marcă de biscuiţi printre cele mai notorii branduri româneşti. Şi nu doar atât. Este o femeie cu bun-gust şi cochetă. Iar din toamna acestui an va ţine mai mult la sănătatea sa. V-aţi fi aşteptat la asta?
Un produs, o marcă
În spatele Eugeniei se află o altă femeie puternică. Fotini Teodorescu (63 de ani), preşedinte de 30 de ani al producătorului de morărit şi panificaţie Dobrogea Grup (Constanţa), nu-şi poate asuma transformarea Eugeniei în substantiv comun, dar cu siguranţă este creditată cu evoluţia biscuitului într-un produs profitabil.
Şi nu doar atât, câteva dintre ideile ei au salvat marca. Înainte de a începe investiţiile în noua Eugenia, managerul Dobrogea şi-a asigurat înregistrarea mărcii la OSIM, în 1997. „Aşa lucrăm cu toate mărcile noastre.
Am înregistrat până acum 90 de branduri, de altfel tot ceea ce producem se vinde sub mărci proprii înregistrate“, spune Teodorescu. În acea perioadă, marca era folosită în paralel de Dobrogea, Bega Pam Timişoara şi Germino Alexandria.
Întrucât s-a grăb